onsdag 17 juli 2013

301. Hett...

 En liten historia.

Ett medelålders par i Pajala längtar en kall vinter till värmen på Mallorca där de gifte sig för 20 År sedan.
Mannen åker av olika skäl ner dagen före hustrun.
När han checkat in på hotellet upptäcker han att hotellrummet har dator och Internet.
Han beslutar sig för att skicka ett mail till hustrun. Han stavar tyvärr fel i mailadressen och i cyberrymden betyder det att mailet har hamnat hos någon annan.

I detta fall hos en prästänka i Sörmland, som just har kommit hem från makens begravning.
Sonen finner henne avsvimmad vid datorn och läser detta på skärmen.

”Till min älskade hustru. Jag har precis kommit fram. Jag förstår att du är förvånad att höra från mig, men de har datorer här numer och jag passa på att maila.
Allt är förberett för din ankomst imorgon. Jag ser fram emot att träffa dig då.
Hoppas resan blir lika problem fri som min.

 P.s Det är verkligen hett här nere...”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar